2012. október 28., vasárnap

Virág - jellemrajz :-)


Virág (más néven Prézli :-)) egy fiatal vizsla lány, aki a sors áldozataként az utcára került. Hogy hogyan, azt valószínűleg soha nem fogjuk megtudni. Frissen volt fürdetve, jól táplált, gondozott, egészséges és gyönyörű kutyus. Nehéz elhinni, hogy szándékosan szabadult meg tőle a gazdi.
Ő viszont roppan ragaszkodó, szófogadó, napokig sírt a gazdi után és haza szeretett volna menni. Ezért az is kizárt, hogy megszökött.

Lakásban élhetett, mert a pórázt a szájában hozza, ha sétálni szeretne. Mondjuk naponta 10-szer :-)
Az ajtót kinyitja...(bezárni sajnos nem tudja :-)). Éééés, kanapé kutya! Bizony!
És mindig sír, amikor valamit szeretne elérni :-) Na, én még ilyet sem láttam. 

Az első napon nyüszített, össze-vissza szaladgált, nem találta a helyét....egészen addig, míg meg nem engedtem neki ( már nem tudtam elviselni :-)), hogy felfeküdjön a lábamhoz az ágyba :-) Ott összekucorodott, és a legnagyobb nyugalomban aludt reggelig. :-)

Szépen sétál, póráz nélkül is szaladgálhat, mert nagyon szófogadó.

Zeuszt imádja. ( ki nem? :-)) Hatalmasakat játszanak. A gyerekeket is nagyon szereti, nagyon fontos számára (is) a szeretgetés, a simizés. Ugyanakkor nagyszerű házőrző. Az első napokban az éjjel hazaérkező fiamat is úgy, de úgy megmorogta......:-) Mondta is Ádám, milyen nagyszerű, kétszintű védelmi rendszerünk van :-) Lent is-fent is kutya :-) Ez ma már nem igaz. Lent nincs kutya, mivel Zeusz is fent alszik, Pántlika pedig már elutazott.

De az is előfordul, hogy éjszaka ő is felugrik az utcabeli kutyák ugatására. Ilyenkor megsimogatom, hogy nyugi, semmi vész.....elhiszi, és szunyál tovább.

Az étkezéssel gondjaink vannak. A nálunk szokásos zöldséges csirkehusit rizzsel vagy más körettel nemigen kedveli. A húst nagyon ügyesen kieszegette, pedig igyekeztem jól elrejteni.
Nem ette meg a száraz tápot, a konzervet. Egy napon a saját ételünkből adtam neki kóstolót, lecsós májat tarhonyával :-) Na, azt fél perc alatt betolta. Hoppá, gondoltam, ez a kutyus azt ette, amit a gazdi. Így legközelebb pörköltöt kapott....mondanom sem kell, az is hamar bement :-) Így aztán, most pörköltnek főzöm meg a husit, és zöldséges rizst esznek hozzá :-) Ez tetszik. De a zöldség egy részét még most is otthagyja.

Tegnap pedig egy adag száraz tápot is elropogtatott....lehet, hogy feladja :-)

Érdekli a gasztronómia :-) Két szakácskönyvem szélét is lerágta :-( És sajnos, kivadászott néhány régi családi fotót egy hozzáférhető helyről, amiért igencsak morcosak voltunk.

Ami viszont számomra döbbenet, nem szereti az édességet. Pedig nálunk aztán minden kutya imádta eddig a sütiket :-)

Sokat beszélünk a kutyák 6. érzékéről. Én biztos vagyok benne, hogy működik. Valami van a szobám ajtaja előtt...  Virág ott áll, és nyüszít....Nem mer átjönni.....Se ki, se be....Mintha lenne ott egy láthatatlan fal....amit csak ő érzékel. ( Én simán ki-be járok :-)) Néha erőt gyűjt, és nagy lendülettel átszalad.....néha a fiúk ölbe veszik, és behozzák :-) Mókás.

Virág két hete él velünk. Gyönyörű szép, tündéri kutyus. Németországban keresi gazdiját, új családját. Nagyon szerencsés lesz, aki megnyeri :-)  Imádjuk őt!

Ő a 6. ideiglenes vizslám. Mind más. Más egyéniség, más jellem. Csakúgy, mint mi, emberek.
Ha nem lennék ideiglenes gazdi, ebben az élményben soha nem lenne részem. Ahogy már korábban is írtam, ez egy nagy kaland!




2 megjegyzés:

  1. Én még nem is hallottam róla, hogy van válogatós vizsla! Na az enyém mindent, de értsd mindent megeszik!
    Gratulálok a lelkierődhöz, hogy befogadod ezeket a kutytusokat, biztos nem lehet egyszerű, amikor elmennek Tőled. Le a kalappal előtted! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm :-) Rohadtul nem könnyű:-((

    VálaszTörlés